Tijdens de voorbereidingen kijken we hoe we de verkeersveiligheid op de weg kunnen verbeteren. We onderzoeken daarom wat de knelpunten rond de N345 zijn, welke oplossingen daarvoor denkbaar zijn en welke punten we uiteindelijk gaan aanpassen.
Van schets naar definitief ontwerp
Tijdens de voorbereidingen in 2021 en eerste helft 2022 hebben we gekeken hoe we de verkeersveiligheid op de weg kunnen verbeteren. We onderzochten daarom wat de knelpunten rond de N345 zijn, welke oplossingen daarvoor denkbaar zijn en welke punten we uiteindelijk gaan aanpassen. Waar mogelijk hebben we het schetsontwerp aangepast aan de reacties, waardoor we nu een definitief ontwerp voor N345 hebben. Dit deden we met gemeente Brummen, Politie Oost Nederland, direct betrokkenen en inwoners die aanwezig waren tijdens een digitale presentatie van het schetsontwerp in februari 2022.
De belangrijkste aanvullingen zijn:
- de aanleg van een spiraalrotonde om het vlot en veilig doorstromen van het verkeer.
- het wegprofiel wordt aangepast van 2 rijstroken per richting (100 km per uur) naar 1 rijstrook per richting (80 km per uur).
- de aanleg van een faunapassage bij de kruising met de Oekensebeek aanpassing van het kruispunt Cortenoeverseweg naar de nieuwe situatie.
Verderop deze pagina leest u meer over de voorgestelde maatregelen.
Reageren
Reageren op het schetsontwerp voor N345 was mogelijk tijdens een digitale bijeenkomst op woensdag 23 februari 2022. Alle vragen en antwoorden vatten we samen in een reactienota (PDF 445 kB).