5 varianten
In maart 2023 ontwikkelden we 5 verkeerskundige varianten. Bij deze varianten hebben we nog geen rekening gehouden met de effecten op de omgeving. Er is daarbij dus nog geen rekening gehouden met extra ruimte die nodig is voor allerlei (eventueel) noodzakelijke voorzieningen, zoals bijvoorbeeld: ontsluiting van woningen, ecologische maatregelen en geluidwerende voorzieningen. Het zijn varianten die vanuit verkeerskundige oogpunt zouden kunnen werken en zorgen voor een vlotte en veilige doorstroming van verkeer.
Vervolgens brachten we de effecten van deze varianten op de omgeving in de eerste helft van 2023 in beeld. Onderzoeksthema’s zijn verkeer, geluid, luchtkwaliteit, natuur en landschap, archeologie, bodem, water, duurzaamheid en circulariteit, recreatie en toerisme en kosten.
De voorlopige resultaten zijn bekend. Op basis van de reacties van omwonenden en belangstellenden op de varianten en de (voorlopige) onderzoeksresultaten keken we naar de mogelijkheden om in alle 5 de varianten verbeteringen aan te brengen. Het resultaat verwerkten we in de varianten. De aangepaste wegontwerpen (September 2023) kunt u hieronder bekijken.
Zodra de onderzoeken definitief zijn, kunt u de resultaten inzien. We plaatsen deze onderaan de pagina onder het kopje Documenten. Het verkeersonderzoek is al wel definitief en kunt u daar al bekijken.
Variant 1 t/m 4 gaan uit van:
- een verdubbeling van het aantal rijstroken tussen de kruispunten,
- verschillen voor wat betreft de maximum snelheid (70 of 80 km/uur)
- de ligging (oostzijde of westzijde).
Variant 5 gaat uit van de Lochemseweg als parallelweg van de N348, als nieuwe aansluiting en entree voor de kern Epse.