Indicatoren: Kenmerken doelgroep

Regelmatig worden in studies aannames gedaan over het gedrag van mensen. In de praktijk blijkt dat gedrag niet altijd uit te komen. Mensen zijn bijvoorbeeld niet bereid om verder te lopen voor hun (tweede) auto.
Parkeerterrein

Of ze geven de voorkeur aan straatparkeren in plaats van de garage, vanwege het sociaal onveilige gevoel of de ongemakkelijke inrichting. Kennis van de doelgroep kan hierbij helpen. 

Bij kenmerken van de doelgroep gaat het om type bewoners waarvoor gebouwd wordt. Gaat het om alleenstaande jongeren, jonge gezinnen of juist ouderen. Zijn het mensen die bewust kiezen voor een stedelijke omgeving met veel drukte of zijn het mensen die bewust in een duurzame wijk gaan wonen. Dit soort kenmerken bepaalt mede het autobezit, het autogebruik en ook de bereidheid om bijvoorbeeld niet direct voor de deur te parkeren.

Terug naar begin handreiking

Ergens de verkeerde keuze gemaakt? Hier kunt u gemakkelijk terug naar het begin van de handreiking om de stappen te volgen.